Pilietinės iniciatyvos jaunimui
Kauno „Santaros” gimnazijos bendradarbiavimas su Černivci miesto ir apskrities (Ukraina) skirtingomis mokymosi įstaigomis.
Bendradarbiavimas prasidėjo nuo 2-jų veiklių mokytojų Veronijos Martyniuk (Ukraina) ir Viktorijos Markevičienės (Lietuva) susitikimo 2017m, tačiau bendradarbiavimas prasidėjo 2020, kuriant 1-ą bendrą projektą apie gimtuosius miestus- Kauną ir Černivcius. Jame dalyvavo Kauno „Santaros“; ir licėjaus „Prestiž“; mokiniai. Projektas buvo suplanuotas vienam pusmečiui, tačiau jis išaugo į daugiakultūrį ilgalaikį bendradarbiavimą, kuris buvo realizuojamas per įvairias veiklas- projektai, video konferencijos, pilietinis forumas, solidarumo parama, linguastudios – su skirtingomis Černvcių apskrities mokymosi įstaigomis. Didžiuojamės, kad net karas nesutrukdė mūsų bendradarbiavimo ir žmogiškųjų draugiškų ryšių. 2024 pavasarį (kovo 14 dieną) mes tradiciškai susirinksime linguastudios, kurią organizuos Černivci, o gegužę ukrainiečius į video konferenciją sukvies Kaunas. Vienu iš sėkmingiausių renginių tapo Aktyviojo pilietiškumo Forumas, kuris iš planuoto dvišalio tapo 6-ų šalių Forumu, kurį pilnai paruošė, organizavo ir moderavo Kauno „Santaros“ gimnazijos mokiniai. Dvišalė draugystė įtraukė mokyklų bendruomenes į bendras veiklas – pvz., per projektą „Kalėdos“, kai reikėjo surinkti įdomiausius močiučių receptus arba kai projekto „IQ virtuvė“ metu lietuviai virė tikrus ukrainietiškus barščius (pagal receptą, gautą iš Ukrainos),o ukrainiečiai kepė lietuvių mėgstamą bulvių plokštainį (pagal mūsų atsiųstą receptą).
Jei pačioje pradžioje veiklose dalyvavo 24 žmonės, vėliau šis skaičius ženkliai išaugo-vien tik Jaunimo Forume dalyvavo virš 40 kiekvienos šalies atstovų!
Bendradarbiavimas prasidėjo kaip pilietinė iniciatyva, siekiant ugdyti toleranciją, pakantumą ir gerinti kalbines kompetencijas. Tačiau veiklų eigoje pavyko gerinti pažinimo kompetenciją, mokymosi motyvaciją, skatinti mokslinį smalsumą bei ugdyti gebėjimą dirbti komandoje, vystyti lyderystę ir atsakomybės jausmą.
Taip pat toks bendradarbiavimas turėjo teigiamos įtakos mokinių pabėgėlių iš Ukrainos adaptacijai Gimnazijoje, nes mūsų moksleiviams buvo jau šiek tiek pažįstami ukrainiečių papročiai, tradicijos.
Nuorodose matomi įvairūs partnerių darbai ir bendrų veiklų aprašymai.