
Mokytojų Palaikymo Ratai
Mokytojai yra viena labiausiai emociškai įtraukiančių bei didelę įtaką darančių profesijų visuomenėje. Patiriama didžiulė įtampa ir stresas stipriai veikia motyvaciją ir anksčiau turėtą užsidegimą, kol galiausiai patiriamas profesinis perdegimas.
Patys būdami mokytojai ir matydami savo kolegų patirtis bei remdamiesi savitarpio paramos grupių (vyrų „Gentys“, moterų ratai, tėvų paramos grupės ir t.t.) gerąja patirtimi, nusprendėme išbandyti savarankiškos savitarpio paramos grupės modelį su mokytojais. Suformavę pilotinį Mokytojų Palaikymo Ratą, jo metu patyrėme ir pajautėme šio proceso naudą, todėl nusprendėme šią idėją vystyti toliau.
Kas tai?
Mokytojų Palaikymo Ratų projektas kuria saugią erdvę, kurioje pedagogai dalinasi savo kasdiene nešama našta tam, kad į darbą eitų emociškai ramūs, turintys daugiau jėgų ir motyvacijos. Tam pasitelkiama Empatinio Bendravimo metodika (angl. Non-Violent Communication – NVC), kuri įgalina pedagogus vienas kitam teikti palaikymą ir grįžtamąjį ryšį.
Kiekvienam MPR dalyviui suteikiama:
Saugi erdvė kalbėtis apie kylančias emocijas darbe, skaudamas problemas, svarbius iššūkius, dilemas, nusivylimus bei sėkmes;
Reguliarus emocinis palaikymas;
Bendrystės jausmas;
Empatinio Bendravimo mokymai;
Savarankiško rato vedimo mokymai ir praktika;
Mentorių konsultacijos ir palaikymas formuojant naujus įgūdžius.
Tikėjimas pokyčiu
Mes tikime kad kiekvienas MPR dalyvis puoselėdamas ryšį su savimi ir kitu, jausdamas palaikymą ir būdamas bendrystėje, prisidės prie tvarių pokyčių švietimo sistemoje.