Mokytojų Palaikymo Ratai

VŠĮ „Mokslo daktarai"
Kviečiame balsuoti už iniciatyvas. Balsavimas vyks nuo rugsėjo 9 iki spalio 9 dienos 22 valandos. Pabalsavus į jūsų el. pašto dėžutę ateis patvirtinimo laiškas. Paspauskite patvirtinimą gautame laiške, kad balsas būtų užskaitytas. Negavę laiško, patikrinkite ir pašto dėžučių „šiukšlių" skyrius. Jei balsavimas neveikia, pabandykite prisijungti per kitą naršyklę (Chrome, Mozilla, Opera, Edge).

„Mokytojų palaikymo ratai“

Mokytojo darbas – tai ne tik žinių perdavimas, bet ir nuolatinis emocinis iššūkis. Didėjanti įtampa bei stresas dažnai stabdo mokytojų entuziazmą ir motyvaciją; ilgainiui tai gali lemti profesinį perdegimą, emocinį išsekimą ar net sprendimą pasitraukti iš pedagoginio darbo. 2024 m mūsų atliktas emcinės gerovės tyrimas parodė, kad apie 60% mokytojų patiria aukštą išsekimą, 2017 m. atliktas VU tyrimas rodo, “jog maždaug kas trečias mokytojas (32,65 proc.) Lietuvoje kenčia nuo padidėjusio profesinio streso ir maždaug kas ketvirtam mokytojui (29,03 proc.) sistemingai pasireiškia konkretūs klinikiniai simptomai”.

„Mokytojų palaikymo ratai“ (MPR) – jau trejus metus sėkmingai veikiantis savitarpio paramos projektas. Per šį laiką esame subūrę jau 15 ratų visoje Lietuvoje. MPR bendruomenėje jau daugiau nei 100 aktyvių narių, o komanda išaugo iki 25 žmonių. Mūsų tikslas – tęsti ratų plėtrą visoje Lietuvoje, ypatingą dėmesį skiriant regionams.

Tyrimai rodo, kad mokytojai, dalyvaujantys MPR veikloje, jau po pirmųjų metų patiria reikšmingą emocinio išsekimo ir depersonalizacijos (kitaip emocinio abejingumo) sumažėjimą bei psichologinės gerovės pagerėjimą, palyginti su mokytojais, kurie nesinaudoja tokiu palaikymu. Ilgalaikis dalyvavimas ratų veikloje dar labiau stiprina šiuos efektus – emocinis išsekimas sumažėja net iki 55 %, o depersonalizacija – iki 77 % lankant ratus antrus arba trečius metus. Tai leidžia mokytojams jaustis ramiau, labiau motyvuotiems ir geriau susidoroti su profesiniais iššūkiais.

„Mokytojų palaikymo ratai“ sukuria saugią ir palaikančią erdvę, kur pedagogai gali atvirai kalbėtis apie kylančias emocijas, problemas, svarbius iššūkius, dilemas, nusivylimus ar sėkmes. Tai leidžia jiems į darbą eiti emociškai stabilesniems ir turėti daugiau energijos.

Projekte aktyviai taikoma Empatinio bendravimo (angl. Non-Violent Communication – NVC) metodika, kuri ugdo gebėjimą kurti nuoširdžius ir konstruktyvius ryšius su kolegomis bei padeda vieni kitiems teikti efektyvų palaikymą ir grįžtamąjį ryšį.

Kiekvienam MPR dalyviui suteikiama:

• saugi erdvė atviram ir nuoširdžiam pokalbiui apie emocijas, profesinius iššūkius, problemas ir sėkmes;
• reguliarus emocinis palaikymas bendruomenėje, kurioje mokytojai jaučiasi suprasti ir palaikomi;
• empatinio bendravimo (NVC) mokymai, kurie gerina tarpusavio supratimą ir bendradarbiavimą;
• papildomi nemokami mokymai ir veiklos, tokios kaip teisininko konsultacijos, šokio judesio užsiėmimai, dailės terapija ir psichologo konsultacijos;
• ilgalaikis asmeninių perdegimo rodiklių stebėjimas, leidžiantis geriau suvokti ir valdyti savo emocinę būklę.

Mūsų misija – skleisti empatinio bendravimo kultūrą ir stiprinti palaikymo bendruomenių judėjimą, siekiant kurti kokybiškesnę, žmogiškesnę ir tvaresnę švietimo sistemą Lietuvoje. Tikime, kad kiekvienas „Mokytojų palaikymo ratų“ dalyvis puoselėdamas ryšį su savimi ir kitais, prisideda prie reikšmingų ir ilgalaikių pokyčių švietime.

Norite prisidėti prie veiklų ar savanoriauti? Susisiekite su iniciatyvos autoriais.

Daugiau iniciatyvų

Rasta: 6
Lobių dirbtuvės
Lobių dirbtuvės
Vilniaus Arkos Lobių dirbtuvės – pirmasis socialinis verslas Lietuvoje, įtraukiantis žmones su intelekto negalia į kūrybą ir paslaugas.
Inovatyvus civilinės saugos modelis ugdymo įstaigose
Inovatyvus civilinės saugos modelis ugdymo įstaigose
Civilinė sauga drauge su Kadetų licėjaus auklėtiniais – ugdymo modelis, paremtas užsienio šalių patirtimi. Nuo darželinuko iki gimnazisto.
Miško galia – kai gamta tampa klasės dalimi
Miško galia – kai gamta tampa klasės dalimi
Inovatyvi iniciatyva, jungianti miško terapiją ir švietimą, ugdanti vaikų ir bendruomenės emocinę sveikatą, dėmesingumą ir ryšį su gamta.
Uncommon LT
Uncommon LT
Nepelno siekianti dirbtinio intelekto ir asmeninių įgūdžių ugdymo programa skirta Lietuvos gyventojams.
LT Big Brother
LT Big Brother
LT Big Brother – tai pirma ir viena didžiausia savanoriška profesinės mentorystės programa lietuviams visame pasaulyje.
Lietuviai su Norvegiška kava
Lietuviai su Norvegiška kava
Karti, juoda ir be proto stipri Norvegiška kava! Kalbina Lietuvius emigrantus gyvenančius Norvegijoje.
  • vytis
Lietuvos Respublikos Prezidentas
Gitanas Nausėda
© 2025 Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarija, biudžetinė įstaiga. Visos teisės saugomos.
S. Daukanto a. 3, LT-01122 Vilnius tel. +37069842639, el. paštas: aurika.grozova@prezidentas.lt
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre. Juridinio asmens kodas: 188609016